محققان نتیجه گیری کردند كه خطرات گوشت قرمز برای سلامتی احتمالا کم است

2 اکتبر 2019 - با بررسی گسترده ای از شواهد موجود، نتیجه گیری گردید که خطرات سلامتی ناشی از خوردن گوشت قرمز از کم تا بسیار کم است. محققان می گویند که شواهد به اندازه کافی قوی نیستند تا از توصیه های لازم برای خوردن کمتر گوشت قرمز و گوشتهای فرآوری شده ی، حمایت کنند.

موضوع گوشت قرمز، موضوع داغ بحث و تبادل نظر در بین محققان و بسیاری از افرادی است که توجه شدیدی به سلامتی خود دارند. عقاید متفاوتی در مورد میزان خطر مرتبط با خوردن گوشت قرمز وجود دارد. اختلاف نظر با این واقعیت نشان داده می شود که سایر محققان برجسته در روز انتشار این یافته ها، سؤالات و انتقاداتی را در مورد آن منتشر کردند.

این بازنگری توسط کنسرسیوم توصیه های تغذیه ای (NutriRECS) تهیه شده است، که شامل یک تیم از محققان چند ملیتی است.

در حال حاضر، بریتانیا و ایالات متحده توصیه می كنند كه مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده را محدود كنید. در سال 2015 ، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت كه مصرف گوشت قرمز "احتمالاً" سرطان زا است.

هدف از بازنگری NutriRECS انجام یک بررسی کامل از شواهد موجود برای مشخص کردن قدرت شواهدی بود که نشان می دهند گوشت قرمز ممکن است مضر باشد.

این مرور شامل ارزیابی نتایج دهها مطالعه بر روی ده ها جمعیت متفاوت متشکل از میلیون ها نفر از شرکت کنندگان بود. خطرات مرگ و میر، بیماری های قلبی عروقی و سرطان در این مطالعات مورد بازنگری قرار گرفت و تیم برای ارزیابی قطعیت شواهد، از نرم افزار   (GRADE) استفاده کرد.

پانل کنسرسیوم NutriRECS نشان می دهد که مصرف فعلی گوشت قرمز و فرآوری نشده، باید ادامه یابد. با توجه به اینکه تحقیقات هنوز شواهد قطعی در مورد ایمنی یا آسیب گوشت قرمز ارائه نداده است، آنها توصیه به عدم مصرف گوشت قرمز را یک توصیه با شواهد ضعیف می دانند.

رهنمودهای بالینی کنسرسیوم NutriRECS در مجله ی Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

در طی یک روز پس از انتشار یافته ها در پانل کنسرسیوم NutriRECS، دانشگاه هاروارد مطلبی را در رد دستورالعمل های NutriRECS ، منتشر کرد. فعلاً به نظر می رسد که بحث و اختلاف نظرها درباره گوشت قرمز و سلامتی همچنان ادامه دارد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/oct/risks-of-red-meat-on-health-are-likely-small-researchers-conclude-95477993.html